”Träningsplanen” är ett "System" som möjliggör att man efterhand blir bättre och bättre, där man lär sig nya rörelser som man tidigare trodde var omöjligt.

 

Min tanke när jag satte ihop programmet var att skapa ett program med övningar som lägger en riktigt stark grund.

Övningar som många oftast hoppar över p.g.a okunskap. Övningar som gör att din kropp blir mer i muskulärbalans. Övningar som kommer att ge dig mer rörelsefrihet. Övningar som kommer att göra dig starkare.

Det unika med programmet är periodiseringen. Att övningarna byts ut och blir mer utmanande för varje steg samt att varje övning följer sin egna plan gällande set, reps, arbetstid för varje vecka som går.

Med den tydliga progressionen som varje steg har så kommer man över tid att bli bättre. Allt man behöver ha är kontinuitet i sin träning, vilket innebär att man varje vecka följer schemat enligt plan.

Så länge du lyckas med det, så kommer dina resultat att komma. Var tålmodig och noggrann! Gå inte vidare om du inte klarar av att göra övningen enligt det utförandet som jag rekommenderar.​​

En annan sak som jag lägger en stor vikt kring är det förebyggande tänket. För att utvecklas krävs kontinuitet och progression. Något som kan förstöra ens utveckling är skador och besvär. Därför är "Träningsplanen" uppbyggt med en långsam progression, så att kroppen hinner att återhämta sig och bli starkare. Med det sagt är det viktigt att du tar en veckas vila eller mer någon gång om du upplever besvär eller att du får ont. Kanske till och med så vilar du från det passet på en obestämd tid och kör igång med ett annat. Får man besvär/ont, så är det kroppens sätt att säga ifrån att du inte riktigt är där i träningen. Man bör då med fördel vila 1 vecka från programmet eller höra av sig till mig för råd. För någonstans på vägen har kroppen inte kunnat anpassats sig till belastningen. Alla är ju olika så respektera ovanstående. Att träna med smärta/besvär är som att tigga om en skada. En skada gör att du inte kan träna det skadade området på samma sätt som tidigare, på väldigt länge, det är en slow-fix.

Vad får jag:

Träningsplanen innefattar 3 stycken träningsprogram som skickas till din angivna e-postadress i form av ett pdf-dokument.

I dokumentet finner du dina 3 träningsprogram med tydliga instruktioner i text och med länkar till filmer.

Du får övningar som varje vecka ökar i svårighetsgrad. Träningsprogram med progression helt enkelt. Precis som det ska vara.

Varje träningsprogram tar ca 30-60 minuter att slutföra och du göra varje program 1 ggr/vecka.

Träningsredskap som du behöver varierar beroende på vilket steg.

Jag rekommenderar att du gör dina inköp först när du har fått ditt program.
Gummiband med olika belastning.
Träningsmatta.
Kettlebells med olika viktklasser.

Romerska ringar eller Suspension trainer, kan ersättas med ett kettlebell

Hör gärna av dig om du har några frågor kring träningsredskapen.

Beställ ditt program genom att fyll i nedanstående formulär.
Välj din önskade träningsplan

Din signatur

följ mig på facebook
följ mig på instagram

Gustav  Folkesson

VD

PERSONLIG TRÄNARE

MASSÖR

Telefonnummer

0708982360

E-postadress

gustav@yoursuccessvaxjo.se

Org.nummer: 19860218-2738

  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon

© 2013-2021 Your Success Växjö. All Rights Reserved

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram