om passen

YS - Mixpass

(Detta är de passen som jag tidigare har erbjudit)

Här finns det två pass att välja mellan. Skillnaden på passen är de första 30 minuterna. Ena passet är det fokus på överkroppen och i det andra passet underkroppen. Under de sista 30 minuterna av passet tränar vi hela kroppen i ett högt tempo.

Första 30 minuterna ligger fokus på det som kräver mest av vårat nervsystem.

Här tränar vi oftast i par, där den ena personen utför övningen och den andra vilar och hjälper då till med att kolla utförandet så att det bli korrekt.

Under de sista 30 minuterna kommer vi att ställa krav på uthålligheten. Oftast får vi upp pulsen mer än vad vi är vana vid.

Vi utför övningarna i lag, ibland 2 och 2 och ibland i egen regi.

Vi avslutar passet med en lättare promenad för att få ner pulsen och bort med slaggprodukter, så att vi påverkar vår återhämtning positivt.

För vem?

För alla.

För dig som vill lära dig hur du utför olika rörelser med en god teknik. Vi kommer att lägga mer tid på att utföra de olika rörelserna korrekt.

För dig som har mindre tid till träning. 

 

Syfte:​

Ett tidseffektivt pass som tränar kroppens alla kvaliteter.

Styrka, balans, reaktion, explosivitet, rörlighet, koordination, stabilitet och kondition.

Redskap:

Vi använder oss av kroppen, pinnar, kettlebells, däck.

Utrustning som du ska ha med dig:

Fylld vattenflaska.

Ett underlag som du kan vara på och göra en del av övningarna. Tex yogamatta.

YS - styrketräning

Passet börjar ganska lugnt med en uppvärmningssdel för att sedan gå över till en ren styrkedel. 

Passet kommer att följa en cyklisk periodisering.

För vem?

För dig som vill bli starkare i rörelser som du har nytta av.

Passar alla, nybörjare till träningsvan.

Syfte:

Att göra dig starkare i rörelser som du har nytta av.

Redskap:

Vi använder oss av kroppen och kettlebells.

Utrustning som du ska ha med dig:

Fylld vattenflaska.

Ett underlag som du kan vara på och göra en del av övningarna. Tex yogamatta.

YS - Marsch


Vid ett (1) tillfälle i månaden (söndag) går vi i ca. 3 timmar med packning, valfri vikt (10 kg rekommenderas).

Tempot kommer att ligga runt 5 km/h. Efter ca. hälften av sträckan tar vi en kortare fikapaus på ca. 15 minuter innan vi avverkar den sista sträckan.

Antalet deltagare till denna aktivitet är obegränsad. 

Vi går utomhus tillsammans och njuter av vår stad med omnejd.

För vem?

För alla. 

Syfte:​

Vänja din kropp med att gå längre sträckor med extra vikt.

Passet kan även påverka din återhämtning positivt.

Utrustning som du ska ha med dig:

Egen ryggsäck med valfri vikt, helst ska den väga minst 10 kg och uppåt.

Skavsårsplåster.

Egen fika + vatten.