om passen

YS - Marsch


Vid ett (1) tillfälle varannan eller var 3:e vecka går vi i ca. 3 timmar med packning, valfri vikt (10 kg rekommenderas).

Tempot kommer att ligga runt 5 km/h. Efter ca. hälften av sträckan tar vi en kortare fikapaus på ca. 15 minuter innan vi avverkar den sista sträckan.

Antalet deltagare till denna aktivitet är obegränsad. 

Vi går utomhus tillsammans och njuter av vår stad med omnejd.

För vem?

För alla. 

Syfte:​

Vänja din kropp med att gå längre sträckor med extra vikt.

Passet kan även påverka din återhämtning positivt.

Utrustning som du ska ha med dig:

Egen ryggsäck med valfri vikt, helst ska den väga minst 10 kg och uppåt.

Skavsårsplåster.

Egen fika + vatten.

YS - Mixpass

(Detta är de passen som jag tidigare har erbjudit)

Här finns det två pass att välja mellan. Skillnaden på passen är de första 30 minuterna. Ena passet är det fokus på överkroppen och i det andra passet underkroppen. Under de sista 30 minuterna av passet tränar vi hela kroppen i ett högt tempo.

Första 30 minuterna ligger fokus på det som kräver mest av vårat nervsystem.

Här tränar vi oftast i par, där den ena personen utför övningen och den andra vilar och hjälper då till med att kolla utförandet så att det bli korrekt.

Under de sista 30 minuterna kommer vi att ställa krav på uthålligheten. Oftast får vi upp pulsen mer än vad vi är vana vid.

Vi utför övningarna i lag, ibland 2 och 2 och ibland i egen regi.

Vi avslutar passet med en lättare promenad för att få ner pulsen och bort med slaggprodukter, så att vi påverkar vår återhämtning positivt.

För vem?

För alla.

För dig som vill lära dig hur du utför olika rörelser med en god teknik. Vi kommer att lägga mer tid på att utföra de olika rörelserna korrekt.

För dig som har mindre tid till träning. 

 

Syfte:​

Ett tidseffektivt pass som tränar kroppens alla kvaliteter.

Styrka, balans, reaktion, explosivitet, rörlighet, koordination, stabilitet och kondition.

Redskap:

Vi använder oss av kroppen, pinnar, kettlebells, däck.

Utrustning som du ska ha med dig:

Fylld vattenflaska.

Ett underlag som du kan vara på och göra en del av övningarna. Tex yogamatta.

YS - Löpträning

Varje vecka kommer det att erbjudas 2 stycken löppass.

Fokus ligger på intervaller, ibland långa och ibland korta.

Vi kommer att variera vårt underlag. Ibland kommer vi att springa i terräng, ibland kuperat, ibland asfalt, och allt däremellan.

Passet börjar alltid med uppvärmning för hela kroppen med en del löpskolningsövningar m.m.

Jag kommer att försöka utmana dig efter din egna fysiska status.

För vem?

För alla. Även för dig som är helt nybörjare.

Vill förbättra din löpteknik och bli snabbare.

 

Syfte:​

Förbättra din syreupptagningsförmåga VO2Max, kondition.

Göra dig snabbare.

"Hitta nya växlar".

Utrustning som du ska ha med dig:

Fylld vattenflaska.

YS - funktionell styrketräning

Passet börjar ganska lugnt med en uppvärmningssdel för att sedan gå över till en ren styrkedel. 

Passet kommer att följa en cyklisk periodisering.

För vem?

För dig som vill bli starkare i rörelser som du har nytta av.

Passar alla, nybörjare till träningsvan.

Syfte:

Att göra dig starkare i rörelser som du har nytta av.

Redskap:

Vi använder oss av kroppen och kettlebells.

Utrustning som du ska ha med dig:

Fylld vattenflaska.

Ett underlag som du kan vara på och göra en del av övningarna. Tex yogamatta.

YS - Rörelsefrihet

Om du någonsin har sett en begåvad idrottsman och avundat deras förmågor, vet du att det är en kombination av faktorer som leder till den typen av prestanda. Men när du börjar träna kan du lätt fastna på bara en liten pusselbit. Ibland är det strävan efter maximal styrka. Andra, det är den strikta anslutningen till ett system av kompetensutvecklingar som leder mot ett visst mål. Hursomhelst kommer du så småningom att fastna om du inte tar upp rätt kombination av förmågor. Sanningen är att alla färdigheter du kanske vill göra med din kropp består av tre komponenter: styrka, flexibilitet och motorisk kontroll.

Många program kommer att göra dig starkare. Vissa kommer att förbättra din flexibilitet. En handfull kommer att bygga dina kunskaper gradvis. Men vad jag har lärt mig av att arbeta med hundratals människor är att om du saknar något av dessa tre element så kommer du så småningom att fastna - oavsett vilket program du följer. YS - Rörelsefrihet är utformat för att fixa det.

För vem?

För alla. Från nybörjare till tränings van.

Bra insteg för att börja träna.

Extra bra för dig som har besvär och är mindre rörlig.

Syfte:

Förbättra rörligheten i höfterna och ryggen och fixa ryggsmärtor.

Starkare, mer stabila och smärtfria axlar.

Djupare, starkare knäböj.

Flexibla, starka handleder som tål mer belastning.

Förbättrad flexibilitet i dina hamstrings och vrister.

Flytta dig på sätt som du aldrig trodde var möjligt.

Utrustning som du ska ha med dig:

Fylld vattenflaska.

Ett underlag som du kan vara på och göra en del av övningarna. Tex yogamatta.

Pass som är på gång

Funktionell bodybuilding

Gristräning

Hinderträning

Stabilitetsträning

följ mig på facebook
följ mig på instagram

Gustav  Folkesson

VD

PERSONLIG TRÄNARE

MASSÖR

Telefonnummer

0708982360

E-postadress

gustav@yoursuccessvaxjo.se

Org.nummer: 19860218-2738

  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon

© 2013-2021 Your Success Växjö. All Rights Reserved

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram